zondag, december 17, 2006

Jezelf verwennen...

Nee nee, het is niet wat je denkt...perverseling!
Nee grapje, soms heb je van die dagen, dan moet je dingen kopen. Gewoon de drang van kopen. Ookal heb ik het niet verdient, soms mag je je dan toch wel verwennen. Ik ben een nerd, een gadgetnerd. Ik hou van prul, technisch prul. En ben er zelfs zo blij mee dat ik op mijn blog zet.
Ten eerste, mijn nieuwe beeldscherm:


20" Samsung geweld met een resolutie van 1680x1050 met
een refreshrate van 6ms. Heerlijk!


En ik heb vandaag weer wat euro's geinvesteerd in mijn bedrijfje ConsoleHardware. Al jaren kennen we de electronica en heb je wel eens de term 'weerstand', 'condensator', 'transistor' en diode vast een keer in je leven voorbij horen komen.
Nu die electronica steeds complexer wordt en de electronica ook steeds kleiner wordt, worden deze componenten ook steeds kleiner. En ja, ook dat heeft en naam en dat noemen ze SMD.
Nee, nee, weer nee, niet Stichting Maatschappelijke Dienstverlening, maar Surface Mounted Device. Lekker klein en lekker onhandelbaar zonder het juiste gereedschap. Sinds de PS2, de XBOX, de XBOX360 en natuurlijk sinds verleden week vrijdag de Nintendo Wii, wordt alles vervaardigd met SMD componenten. En aangezien ik die dingen repareer en omtover tot andere machines met leuke mogelijkheden heb ik mij verwend met een heus SMD soldeerstation.

Vermogen 450W
Temperatuurbereik: 100°C - 480°C
Maximaal 23l./min.
Keramisch verwarmingselement
ESD veilig


En nu zullen de meeste van jullie wel denken:

"Wat een onwijs oninteressante post van je Sammy. Goed gedaan jongen...Maar het interesseert me helemaal niks!"

En ik zal je zeggen, boeie, mij interesseert het ook niet wat jij er van vindt, want ik ben er wel erg blij mee!

x je nerd, Sammy

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Joh, dat beeldscherm wil ik misschien ook gaan kopen! Al twijfel ik nog tussen een 20" en een 22". Gaat deze week gebeuren:)

11:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

In de psychologie heet dat comfort-shopping hihi

X van el die dit weekend ook ging comfort shoppen

9:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vermogen 450W
Temperatuurbereik: 100°C - 480°C
Maximaal 23l./min.
Keramisch verwarmingselement
ESD veilig


niet spannend genoeg?????

ik ben aan het kwijlen man!

7:32 p.m.  
Blogger Rena said...

hahaha lekkere nerd!
ach en ik wordt blij van schoenen en tassen, valt ook heel wat over de zeggen (tuttebel haha!)

10:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home