donderdag, januari 01, 2009

Wensen en wensen

Wensen blijven wensen zolang je er niet achteraan gaat. Elk jaar schrijf ik wel een stuk over hoe ik het jaar heb ervaren en het gevoel dat ik heb over wat het komende jaar zal brengen.
Elke keer is het een verassing en tegerlijkertijd zit er een vorm van waarheid in. Het is maar hoe je jezelf instelt. Wordt het een positief jaar dan kan dat, wordt het een negatief jaar dan kan dat ook. Het is maar hoe jij de dingen wilt gaan zien. Mijn wensen komen dit jaar deels of helemaal uit omdat ik er voor kies om ze uit te laten komen. Een simpel voorbeeld zeg je?

"Ik wens je geluk voor 2009", ik ben iemand die geluk graag deelt en daarom ga ik dit jaar meer ervaringen delen met jou. Ik zorg dat jij er bij bent wanneer ik enthousiast en gelukkig ben zodat ik dat geluk met je kan delen. Doe jij hetzelfde voor mij? Als dit zo is dan lacht het geluk ons beide toe.

"Ik wens je veel gezondheid voor 2009", ik ga op jou letten, niet alleen mezelf maar ook op jou. Wat je eet, wat je drinkt en of je genoeg beweging krijgt of niet. Ik neem je graag mee naar het strand om te surfen of te zwemmen. Ik neem je graag mee wanneer ik rondjes ga rennen in het park. Ik ga op je letten dat je niet teveel rookt ookal weet je dat het slecht voor je is. Nee ik gun je meer gezondheid en ik wil daar deel van uit maken. Doe jij hetzelfde voor mij? Als dit zo is dan gaan wij een gezond jaar tegemoet.

"Ik wens je het beste voor 2009", ik weet dat er tegenslagen zijn in 2009, net zoals in elk jaar, maar het beste wat ik je kan geven is steun wanneer jij het moeilijk hebt. Ik zal er voor je zijn wanneer je 'het beste' nodig hebt in moeilijke tijden. Ik geef je mijn vriendschap en zorg dat deze sterk blijft. Ik zal proberen het beste te geven en te doen. Doe jij hetzelfde voor mij? Als dit zo is dan vinden wij de meeste en beste dingen in 2009.

Beste wensen kan je geven maar ook vervullen. En daarom vind ik dat wij daar in 2009 meer bewust van moeten gaan zijn. Heb invloed op je omgeving, de natuur, de personen om je heen, de personen die ver weg wonen, de personen van wie je houdt, maar laat de invloed zo zijn dat de beste wensen ook in vervulling gaan kunnen gaan. Dat maakt deze wensen de beste wensen.

Daarom wil ik nu gebruik maken van deze post om jullie de beste wensen te geven voor 2009!

Het is nu (ook) aan mij om daar een deel van uit te maken. Wensen blijven wensen zolang we blijven dromen en niet wakker worden. Ik zie jullie in 2009.

xsam

2 Comments:

Blogger Jonapamplona said...

Ontzettend mooi en pakkend verwoord! Het is mooi om te lezen hoe jij in het leven staat!

12:47 p.m.  
Blogger m.a.a.r.t.e.n.j.b. said...

Jij ook met alles, Samuel! Je hebt het weer heerlijk uitgebreid en filosofisch beschreven!

4:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home