vrijdag, november 14, 2008

Gezocht

Het werd mij deze paar weken ontelbaar keer gevraagd. "Sam, waarom heb jij eigenlijk geen vriendin?". Nou dat komt omdat ik nogal kieskeurig ben en niet snel verliefd ben. Leuke meisjes zie ik en zijn er wel maar om iets serieus mee te beginnen? Nee, bar weinig... Sorry dames, niet persoonlijk, gewoon mijn kant kritische kant. Ik zal proberen 'mijn standaard' hier eens te verwoorden in 'gezocht' :)

Een meid die niet teveel vragen stelt over de gewone dingen in het leven maar juist naar alle dingen daarbuiten.

Een meid die alles denkt te weten maar stiekem ook durft toe te geven dat er meer is dat alleen dat.

Een meid die een probleem eerder ziet als een uitdaging en wellicht al een oplossing heeft voor het probleem te hebben gevonden.

Een meid die ijdel is maar ook een 'natural zondagse out-of-bed-look' net zo goed kan waarderen.

Een meid die de wereld omarmt, haar eigen en die van een ander.

Een meid die verdriet net zoveel kan waarderen als blijdschap want het hoort bij het leven.

Een meid die open staat voor nieuwe ervaringen en het goede koestert en meeneem naar nieuwe tijden.

Een meid die zeurt om dingen vanwaar ze weet dat ze die echt waardig is en niet omdat iedereen het heeft.

Een meid die een eigen draai en drive heeft en sterk achter het stuur staat en graag dat stuur af en toe aan een ander toe laat.

Een meid die een mening heeft en graag voet bij stuk houdt maar stiekem weet over tijd haar mening bij stelt.

Een meid die volwassen is maar weet dat ze een klein meisje is in een grote mensen wereld net zoals ik en ieder ander.

Een meid die origineel is maar net zo goed kan copieren maar wel weet waar ze mee bezig is.

En tot slot natuurlijk, een meid die zich kan vinden in de woorden van deze jonge man ;)

8 Comments:

Blogger Lot said...

Lief :)

5:09 p.m.  
Blogger Dennis said...

Wordt wel knap lastig ben ik bang! ;)

5:29 p.m.  
Blogger Rena said...

Liefde is zoiets groots dat je er best kritisch tegenover mag staan.
Ik geloof dat je nooit genoegen hoeft te nemen met iets wat minder is dan dat goed voor jou voelt :)

ps. en wat een stomme vraag is dat toch!

5:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

LOL,

1, Dat wordt geen meid maar een Vrouw. (een "meid" als in nog niet volwassen)
2, Erg vermakelijk zo een post.
3, Onmogelijk met zo een waslijst.
4, Liefde doet die waslijst vervagen in een prulletje.
5, Je zit daar niet op te wachten vandaar deze post :P

etc. etc.

Tip,
Clone jezelf ;)

1:06 a.m.  
Blogger Eric said...

Daar sterft het van ...

10:16 a.m.  
Blogger m.a.a.r.t.e.n.j.b. said...

Die van mij krijg je niet... al voldoet ie wel aan je lijst...

3:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo kritisch vind ik dat nou ook weer niet, eigenlijk...

5:18 p.m.  
Blogger Jonapamplona said...

Ik ben het helemaal met Rena eens, en met jou natuurlijk; liefde is een groot iets in het mensenleven, daar mag je absoluut kritisch in zijn! Aan de andere kant kun je veel lijstjes maken waar een vrouw aan moet voldoen, maar als je 'haar' ontmoet, doet het hele lijstje er niet meer toe.

Het is een rare maatschappij eigenlijk; mensen vinden dat je een stelletje moet zijn, terwijl gelukkig zijn met jezelf toch het belangrijkste in het leven is. Ik denk dat veel stelletjes bij elkaar zijn uit gewoonte, terwijl je samen zoveel meer kunt zijn!

12:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home