woensdag, september 13, 2006

1 op de 4 in ziekenhuizen/verpleeghuizen ondervoed.

Naaah, ik vind het belachelijk...Hoe kan dat in een rijk land als Nederland. Wordt er nou zo slecht gekookt, letten we niet op de patienten c.q. onze oudjes? Hoe zit dat?
Zelf ben ik gewoon voor de oude stijl. Opa en Oma om de hoek, voor ze zorgen op hun oude dag, hun advies vragen wanneer nodig, de kinderen kunnen bij ze op bezoek (wat uit onderzoek blijkt dat de liefde van opa en oma onwijs goed is voor de ontwikkeling van kinderen) en opa en oma de kans geven om ze echt te laten genieten van hun pensioen en 'oude dag'.
Nee wat doen wij, wij stoppen ze in flatjes, verzorgtehuizen en bezoeken ze op feestdagen en verjaardagen. En dat zelfs, uit onderzoek, wordt steeds minder. Dat kan toch niet mensen?
In grootste deel van de wereld, denk aan stammen, volkeren etc., worden de ouderen vereerd, het zijn mensen met kennis, die fouten hebben gemaakt en kennis hebben opgedaan in hun leven en dat weer met ons kunnen delen. Maar nee, wij moeten ze weer gewoon wegstoppen en niks van ze leren maar zelf alles weer opnieuw ondergaan. En dan ook nog eens 1 op de 4 die ondervoed raken? Zijn we een raar volk of een raar volk. De Westerse maatschappij heeft zo zijn voordelen, maar ze staan zo los van de essentie de kwaliteit van het leven (van jong en oud) dat we oplossingen zoeken om onze (herhaaldelijke) fouten te compenseren.
Ik vind het jammer, maar ik zal, wanneer de tijd daar is, een ander voorbeeld geven.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja ik had het bericht ook met walging en afschuw gelezen.
Ik maak me hier ook druk om!

12:03 p.m.  
Blogger Jonapamplona said...

Ik vind dit dus echt SCHANDALIG!

8:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja het is erg. Ik zie het hier op mijn werk ook, veel vraag maar weinig aanbod voor de ouderen...
Het lijkt me leuk om op zo'n vrijwilliger dag een keer naar een verzorgingtehuis te gaan om te praten met de ouderen.
ga je een keer mee?

4:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home