donderdag, augustus 24, 2006

De mensheid

Verandering is iets wat we allemaal dagelijks ondergaan. Ondergaan zeg ik omdat we beinvloed worden van buitenaf. Er zijn duizenden dingen per dag die ons beinvloeden, wat we doen, waarom we het doen etc...Maar de mensheid is ook zo lekker bezig de laatste tijd.
Is het niet druk genoeg van buitenaf naar ons toe, dan veranderen (om het makkelijker te maken) wij van binnenuit naar buiten. Wat bedoel ik daarmee?
Nou, eerst die verd*mde Euro. De gulden was geweldig, de euro leek leuk, maar achteraf gezien, wil iedereen terug naar de gulden. Dat zou een positieve en gedurfde verandering zijn. Gewoon even proberen en kijken of we er wat mee kunnen. Nee, niet leuk, gewoon weer terug. Maar dat doen we niet. Nee, we redden het wel. Achteraf dan he!
Dan gaan we ineens onze Algemeen Beschaafd Nederlandse spelling aanpassen. Ik weet dus niet eens meer hoe je kippenei of kippeei of pannenkoekenhuis of pannekoekenhuis schrijft. En weet je, het zal me een worst wezen! Je weet toch wel wat ik bedoel!
En nu gaan we een stapje verder, onze welbekende planeet Pluto is geen planeet meer! Dit valt bij mij eerder onder het motto "Waarom moeilijk doen als het nog moeilijker kan!".
Jaaa, al 100 jaar zijn we er over uit hoe ons planetenstelsel er uit ziet. Naja zeker een deel er van. Nu is er weer een nieuwe definitie van 'planeet' in het leven geroepen waardoor alles weer veranderd!
Mensen, laten we het basic houden, het is al moeilijk genoeg. Makkelijker zal het er niet op worden allemaal, maar we kunnen het wel beperken. Naja, dag pluto...ik vond je een mooie 'planeet'.

Het kranten artikel over Pluto

2 Comments:

Blogger jananivas das said...

i dont have the faintest idea what you wrote here but heres my blog:
http://ontheroadbackhome.blogspot.com/
i found my way here from shyamgopals site

2:34 p.m.  
Blogger Jonapamplona said...

De wereld zal niet hetzelfde zijn zonder Pluto. Amen.

3:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home